Rozstrzygnięcie przetargu na projekt i budowę infrastruktury kolejowej przez PKP Polskie Linie Kolejowe

PKP Polskie Linie Kolejowe postanowiły o wyborze najkorzystniejszego oferenta w przetargu, który obejmował zarówno projektowanie, jak i wykonawstwo prac związanych z rozbudową infrastruktury kolejowej na linii nr 406. Dodatkowo, do zadań wybranego wykonawcy należało stworzenie węzła bądź bocznicy kolejowej Port Police oraz niezbędną dla tego celu infrastrukturę techniczną. Wszystko to miało miejsce w ramach tworzenia nowej linii kolejowej nr 437 prowadzącej do Portu Morskiego Police. To zadanie jest częścią szerszego przedsięwzięcia, którego celem jest zapewnienie dostępu do Portu Morskiego w Policach drogą kolejową.
Zamówienie na powyższe prace zostało sfinansowane przez zarządcę infrastruktury, który przeznaczył na ten cel kwotę 311 083 463,32 zł brutto. W odpowiedzi na ogłoszony przetarg wpłynęło łącznie 13 ofert.
W wyniku przeprowadzonego procesu oceny wszystkich zgłoszeń, najkorzystniejszą ofertą okazała się ta przedstawiona przez firmę Torpol z Poznania. Spółka ta zaoferowała wykonanie powyższego zamówienia za kwotę 201 588 109,17 zł brutto.
W ramach wspólnego przedsięwzięcia PKP Polskich Linii Kolejowych i Zarządu Morskiego Portu Police powstanie zelektryfikowana linia kolejowa nr 437. Ta nowa infrastruktura połączy stację kolejową w Policach z nowo wybudowaną stacją towarową Port Morski Police. W trosce o bezpieczeństwo oraz płynność przepływu pociągów, na tej trasie zostaną zainstalowane nowoczesne urządzenia do sterowania ruchem kolejowym.