Gmina Police planuje emisję obligacji komunalnych o wartości 15 mln złotych, aby utrzymać dofinansowanie dla inwestycji drogowych
Władze Gminy Police mają zamiar wprowadzić na rynek obligacje komunalne o wartości 15 milionów złotych, w celu utrzymania dofinansowania dla ich rozwijających się projektów drogowych. Argumentują, że taka decyzja jest najbardziej logiczna i praktyczna, aby nie narażać na ryzyko dofinansowania przypisanego do zakończonych już inwestycji.
Przed końcem bieżącego roku gmina musi uregulować wszelkie finanse powiązane z realizacją dwóch konkretnych projektów w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Projekty te to modernizacja ulic Piłsudskiego i Siedleckiej. Tym projektom przydzielono wsparcie finansowe w wysokości 15 milionów złotych. Jednak problem polega na tym, że fundusze z Unii Europejskiej mają zostać przelane na konto polickiego magistratu najwcześniej na początku drugiego kwartału 2024 roku.
Jakub Pisański, zastępca burmistrza Polic, wyjaśnia, że konieczne jest uiszczenie płatności dla wykonawców przed końcem grudnia bieżącego roku, aby gmina mogła ubiegać się o zwrot kosztów. W związku z tym muszą skorzystać ze wsparcia finansowego od zewnętrznych źródeł.
Jednym ze sposobów na zewnętrzne finansowanie jest emisja obligacji komunalnych o krótkim okresie wykupu. Skarbnik Gminy Police, Janusz Zagórski, szacuje, że całkowity koszt emisji wyniesie około milion złotych.